میزبان کلود
آموزشی

ایده جذاب برای تولید محتوای لایو استریم یا پخش زنده؛ همراه با مثال

میزبان کلود میزبان کلود
1093 بازدید 0 دیدگاه 27 اردیبهشت 1402 زمان مطالعه: 30 دقیقه
/storage/post-covers/1683107559_2023-05-03_23.png
ایده جذاب برای تولید محتوای لایو استریم یا پخش زنده؛ همراه با مثال

در زندگی روزمره، زمانی که در محل کار، باشگاه ورزشی، استادیوم، خانه های دوستان، کافه ها، نمایشگاه ها، مراکز تفریحی و غیره، با افراد مختلف در تعامل هستیم، لحظات شیرین و به یاد ماندنی برایمان ساخته می شوند. در سوی دیگر، زمانی که قصد داریم به صورت مجازی با همکاران، مشتریان، اعضا یا فالوورها و ... در ارتباط بوده و لحظات خود را با آنها به اشتراک بگذاریم، بهترین راهکار استفاده از پخش زنده یا لایو استریمینگ است.

رشد پخش زنده در سالیان اخیر خیره کننده بوده، به طوری که رشد بازار این صنعت از 30 میلیارد دلار در سال 2016 به ارزشی معادل 70 میلیارد دلار در سال 2021 رسید و پیش بینی شده که تا سال 2027 به 184 میلیارد دلار برسد.

پس برای سوار شدن بر این موج جذاب و بهره مندی از مزایای بی نظیر آن، تنها به یک دستگاه متصل به اینترنت و یک پلتفرم پخش زنده (live streaming) نیاز خواهید داشت.

 

طبق تحقیقات صورت گرفته، بیش از 67% از بازدید کنندگان لایو شما به خرید بلیت ( برای مثال کنسرت شما، یا یک رویداد کاری ) و شرکت در جلسات آتی حضوری تمایل نشان خواهند داد. برای حفظ رابطه با مشتریان، تولیدکنندگان محتوا به شدت پخش زنده را توصیه می کنند.

ایده های فوق العاده جذاب برای پخش زنده ( Live Streaming )

در این مطلب قصد داریم تا شما را با چندین ایده کارآمد و درگیر کننده آشنا کنیم تا بتوانید با ایده هایی نو محتوای خلاقانه تر تولید کرده و مشتریان و مخاطبین خود را با برندتان درگیر کنید.

  • ایده اول: مصاحبه و پرسش و پاسخ

امروزه می تواند در مورد هر موضوعی در اینترنت اطلاعات مفیدی کسب کرد؛ اما نمی توان دقیقا متوجه شد که آن اطلاعات نظر یک متخصص حرفه ای و شناخته شده بوده یا نه!

برای اینکه نشان دهید در صنعت تان یک رهبر موفق هستید و برای مخاطبین خود یک مرجع کامل و موثق از اطلاعات مرتبط با حوزه فعالیت تان باشید، با متخصصین و کارشناسان مجرب صنعت خود جلسات پرسش و پاسخ یا مصاحبه های لایو برگزار کنید.

لایو های Q&A می توانند با درگیر کردن مخاطبین و مکالمات آنها با متخصصین، برند شما را زنده تر جلوه دهند. بسیاری از کسب و کارها و برندهای موفق فعلی نیز از این رویکرد برای ارتقای جایگاه و تصویر برند خود استفاده کرده و گاهاً در شبکه های اجتماعی اقدام به پخش زنده می کنند.

اما بهترین روش برای موفقیت در اینگونه رویدادها، شناخت صحیح مخاطبین، صنعت، متخصصین، موضوع مورد بحث، مدیریت مناسب جلسه لایو و از همه مهمتر استفاده از یک پلتفرم پخش زنده ابری است.

  • ایده دوم: آموزش های چطور ... ( how-to )

خوشبختانه بسیاری از کاربران امروزی برای پیدا کردن پاسخ سوالات "چطور ..." یا "نحوه ی... " خود، آنها را در وب جستجو می کنند. به همین دلیل، یکی از بهترین ایده ها ساخت آموزش های با کیفیت است. با ارائه ارزش رایگان و پاسخ به سوالات مهم آنها، در اصل اعتماد آنها را جلب خواهید کرد.

برای مثال ، شکلات Hercules یا هرکول، با ویدیوهای زنده how-to ی خود مخاطبین بسیاری را به خود جذب می کند. این ویدیوها با کیفیت بالایی ارائه شده و با زبانی ساده مفاهیم را به مخاطبین خود انتقال می دهند.

live streaming ideas

  • ایده سوم: دموهای محصول یا خدمات

البته، دموهای لایو از محصول و خدمات می تواند برای جلب توجه مخاطبین از اولین نمایش محصول مناسب باشند؛ یعنی می توانید به مخاطبینی که تا بحال از یک محصول یا خدمت استفاده نکرده اند، نشان دهید که محصول مورد نظر چه ویژگی های منحصر به فردی دارد که آن را از سایرین تمیز می دهد.

علاوه بر این می توانید به مخاطبین و مشتریان فعلی محصولات و خدمات خود نیز نشان دهید که چطور از آنها استفاده کنند، چطور در هزینه های خود صرفه جویی کنند، و با چه ویژگی هایی می توانند نتیجه  بهتری گیرند.

برای مثال، Cyberpunk 2077 یک نمایش زنده از بازی 17 دقیقه ای در مورد تفنگ دار نقش اول خود ارائه داد. این پخش زنده بیش از 282000 بازدید برای این دموی جذاب به خود اختصاص داد.

live streaming

برای اینکه یک دموی موفق زنده داشته باشید، بهتر است سرویس SaaS یا هر محصول دیگری را با رعایت چند اصل ارائه کنید:

اصل یک، معرفی: در بخش ابتدایی و معرفی بهتر است از نام برند و اسم محصول حتما یاد کنید؛ سپس به طور خلاصه داستان پشت تولید و ایده خلق این محصول را بیان کنید؛ و حتما به مخاطب بگویید که این محصول برای چه کسانی کاربرد دارد. به مشکلاتی که این محصول می تواند حل کند اشاره کنید؛ و در آخر به نحوه حل این مشکلات و قابلیت ها و ویژگی های محصول بپردازید.

اصل دو، Q&A: بهتر بخش انتهایی لایو خود را به پاسخ دادن به سوالات مخاطبین در خصوص محصول یا خدمت اختصاص دهید.

اصل سه، اقدام به عمل: CTA یا Call to action یک اصل مهم در دنیای مارکتینگ است که عملا تمام تلاش شما را با یک نقطه انتهایی خاتمه می دهد. در دموی محصولتان نیز از مخاطبین بخواهید اقدام واحدی را در انتها انجام دهند. برای مثال می توانید آنها را به سمت صفحه اصلی سایت خود، پیج های شبکه های اجتماعی و صفحه محصول و ... هدایت کنید.

  • ایده چهارم: وبینار

آیا نگران این هستید که دیگر نمی توانید مثل گذشته با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنید؟ همه گیری ویروس کرونا باعث شد تا سمینارهای حضوری ، نمایشگاه ها و سایر رویدادهای خود را کنسل کنید؟ بهترین راه حل برای نجات شما از چنین وضعیتی، وبینارها هستند.

در هر شرایطی که باشید، وبینارها می توانند به شما کمک کنند تا به مخاطبین بیشتر، از هر نقطه ای جهان و در هر زمانی، دسترسی پیدا کرده و با هیچ محدودیتی غیر از مشکلات اینترنتی، مواجه نباشید. وبینارهای لایو می توانند توسط کسب و کارها، برندها، مختصصین مارکتینگ، یا هر کارشناس حرفه ای دیگری مورد استفاده قرار گیرند.

در یک وبینار شما می توانید از طریق ویدیو، تصاویر، ارائه های پاور پوینت، و غیره با مخاطبین خود تعامل برقرار کنید. در برخی از پلتفرم ها شما می توانید از پرسشنامه ها، فرم های نظرسنجی و قابلیت های دیگری نیز بهره مند شوید.

اگر می خواهید یک وبینار موفق داشته باشید، بهتر است در اولین اسلاید پاور پوینت خود، محصول، خدمت و برندتان را معرفی کنید؛ در اسلاید های بعدی می توانید به ویژگی های خاص آنها اشاره کرده و مخاطبین خود را با ارائه راهکارهایی برای رفع مشکلات نقاط دردشان به سمت محصول خود جذب کنید.

خرید سرور مجازی ساعتی

  • ایده پنجم: موضوعات ترند

بسیاری از ما روزانه با ترندهایی متنوع و از جنس های سرگرم کننده، خبری، آموزشی، اطلاع رسانی وغیره از طریق شبکه های اجتماعی و سایر رسانه ها درگیر هستیم. اکثر ما سعی داریم تا اولین فردی باشیم که آن محتوای ترند را تولید کرده و یا با آن آشنا می شود. این محتواهای ترند یکی از ابزارهایی هستند که می توانند آگاهی از برند شما را به اوج برسانند.

برای مثال football daily درباره اضافه شدن یک روز دیگر به آخرین فرصت نقل و انتقال بازیکنان توسط تیم های لیگ برتر،  یک لایو استریم جذاب ارائه کرد. برای اینکار از متخصصین و کارشناسان محبوب استفاده کرده و بیش از 300 هزار بازدید به خود اختصاص داد.

همانطور که گفتیم، شبکه های اجتماعی مخزنی از موضوعات ترند هستند که می توانید موضوعی را از بین آنها انتخاب و با توجه به لحن و زبان برندتان آن را به یک محتوای لایو گیرا تبدیل کنید.

حتی اگر از پخش زنده برای معرفی و آن باکس کردن محصولات تان استفاده می کنید نیز می توانید از هشتگ های ترند برای جذب مخاطب بیشتر استفاده کنید. برای یافتن این هشتگ ها نیز می توانید از ابزارهایی مثل hootsuite، sprout social، zoho social و ... استفاده کنید.

  • ایده ششم: پشت صحنه ها

یک ایده جذاب برای مخاطبین و مشتریان فعلی تان فرآیند های پشت صحنه ی تولید محصول شماست. برای مثال ممکن است یک محصول فیزیکی را در کارخانه تولید کنید که می تواند با یک ویدیوی با کیفیت و به صورت لایو، مخاطبین را به پشت پرده ی محصول و نحوه ساخت و کارگران در حال کار ببرد.

یا ممکن است یک موشن گرافیست یا استودیو باشید که فرآیندهای تولید یک موشن گرافی حرفه ای یا تیزر تبلیغاتی پس از دریافت پروژه را به صورت یک ویدیوی زنده پشت صحنه به نمایش بگذارید.

تمام این محتواهای داستان سرایانه ( story-telling ) برند شما را زنده کرده، به آن هویت بخشیده و یک تجربه به یاد ماندنی با مخاطبین را برای شما به ارمغان خواهند آورد.

در چنین ویدیویی می توانید با اعضای تیم تان حین کار مصاحبه کنید، داستان برندتان را تعریف کنید، مواد بکار رفته در محصولات را نشان دهید و ...

حال با چند ایده سرگرم کننده ( fun ) در لایو استریمینگ ادامه خواهیم داد...

  • ایده هفتم: چالش / مسابقه

ایجاد یک رویداد در محیط باز یا بسته با دعوت از مشتریان و مخاطبین بالقوه برای شرکت در یک چالش بامزه می توانند بسیار تعاملی و درگیر کننده باشد. برای مثال می توانید کارکنان شرکت را به اجرای یک مسابقه دعوت و از مشتریان بخواهید در لایو برای تماشا حضور داشته باشند.

و یا از خود مخاطبین تان بخواهید در رویداد چالشی زنده شرکت کنند و در نهایت با یک قرعه کشی لایو به برندگان جایزه اهدا کنید.

هرچه چالش و مسابقه هیجان انگیز تر باشد، درگیر کردن و تأثیرگذاری لایو شما بیشتر خواهد بود. باز هم این یک ترفند برای زنده و پویا نشان دادن برندتان به مخاطبین هدف است.

برای مثال یک چالش سرگرم کننده می تواند این باشد که یک مسابقه اجرا کرده و هر بار که شرکت کننده می بازد، یا یک سوال را اشتباه جواب می دهد، یک تیشرت به تیشرت قبلی اضافه کرده و آن را بپوشد؛ در نهایت این ایده جذاب شماست که می تواند مخاطب را سرگرم نگه داشته و در عین حال توجه آنها را به ریز تبلیغات میان رویداد شما نیز جلب کند.

  • ایده هشتم: ماراتون های مشترکین یا Subathon

Subathon مخفف subscriber و marathonبوده و به معنای ماراتون و مسابقه ای بین مشترکین است. این ماراتون های آنلاین به یک ترند جذاب در دنیای امروزی تبدیل شده و گاهی میلیون ها بازدید کننده به خود اختصاص می دهند.

این پخش های زنده گاهاً تا 24 ساعت و حتی دو روز طول می کشند؛ اما بیشتر آنها به چند ساعت ختم می شوند. روال کار این پخش های زنده به این صورت است که فردی شناخته شده، اقدام به اجرای یک نمایش و یا اجرای یک بازی کامپیوتری نموده و مشترکین یا donator ها با اهدای پول ( سکه ای دیجیتال یا امتیاز ) از مجری می خواهند که نمایش و اجرای خود را ادامه دهد.

بینندگان این ایده را بسیار دوست دارند که بتوانند خود را در جریان لایو شریک دانسته و کنترلی بر آن داشته باشند. پس می توانید از این ترفند و ترند برای یک لایو جذاب استفاده کنید.

  • ایده نهم: گردونه شانس / قرعه کشی

برخی اوقات می توانید پس از یک مسابقه و نظرسنجی، مراحل انجام قرعه کشی را در یک پخش زنده انجام دهید. بعلاوه می توانید حتی در یک رویداد سرگرم کننده دیگر نیز در محیط یک گردونه شانس قرار داده و به مخاطبین قول دهید که در انتهای لایو به چند نفر هدایایی تقدیم خواهد شد. در نهایت نیز یک مجری برای چند شرکت کننده در لایو، گردونه را چرخانده و جایزه را معرفی می کند.

  • ایده دهم: رویدادی از یک جلسه دورهمی

یک ایده جذاب برای پخش زنده این است که چند متخصص یک حوزه را دور هم در یک کافه جمع کرده و حدود یک الی دو ساعت با آنها گپ و گفت داشته باشید؛ در این بین از قبل از مخاطبین و علاقه مندان بخواهید که برای حضور آنلاین و مجازی در این رویداد، در لایو شما شرکت کنند.

این جلسه می تواند با مدیریت یک مجری به شکلی دوستانه و گرم ایجاد شده و حتی به یک مناظره صمیمانه بین چند برند رقیب تبدیل شود. برای مثال dmboard می تواند برای جلب توجه و تعامل بیشتر مخاطبین خود از چنین ایده ای استفاده کند.

  • ایده یازدهم: یک رویداد و گردهمایی

یکی از ایده های جذابی که توسط برخی از برندهای مطرح خارجی اجرا می شود، این است که در یک روز مشخص تمام کارکنان شرکت به یک کمپ تابستانه دعوت می شوند؛ در این روز که دورهمی در یک محیط شاد و باز برگزار می شود، از مشتریان و مخاطبین خود نیز دعوت کنید تا عضوی از شما شوند.

در این بین می توانید هنگام اجرای بازی ها، چالش ها، مصاحبه با کارکنان و حتی آشپزی از اتفاقات ویدیو گرفته و بازدیدکنندگان را درگیر کنید. این ایده شما که می تواند محصول یا خدمات تان را نیز در کنار برندتان معرفی کند. پس می توانید محصولاتان را در گوشه ای از محیط قرار دهید، یا از پرچم و بنرهای شاد و جذاب در بک گراند تصاویر استفاده کنید، یا حتی از تیشرت های مسابقه دهندگان که از اعضای شرکت هستند در چالش ها استفاده کنید.

  • ایده دوازدهم: یک سمینار آموزشی

گاهی اوقات می توانید از مهمان خاصی در صنعت خود دعوت کرده و با یک برنامه ریزی دقیق یک سمینار جذاب طراحی کنید. در این بین از چند صد نفر از مخاطبین خود بخواهید که به صورت حضوری در سمینار شما شرکت کنند. به سایر مخاطبین نیز این قابلیت را بدهید تا به صورت آنلاین به سمینار ملحق شوند.

برای مثال dmboard یک سمینار پرطرفدار در صنعت خود برگزار کرد و با دعوت از متخصصین و صاحبین کسب و کارهای به نام در حوزه فعالیت خود دعوت کرد تا دانش و تجربیات خود را با مخاطبین به اشتراک بگذارند. این رویداد نه تنها برای برند یک تجربه موفق است، بلکه هم برای شرکت کنندگان یک ارزش افزوده داشته و هم برای متخصصینی که در آن شرکت می کنند یک پرسونال برندینگ محسوب می شود.

در آخر این شما هستید که می توانید از ابزارهای موجود برای رشد برند و توسعه کسب و کار خود بهره مند شده و با ایده هایی خلاقانه تعامل به یاد ماندنی ای را با مخاطبین خود به جای بگذارید.

راهکار میزبان کلود

اگر قصد دارید از قابلیت های یک رویداد پخش زنده جذاب برای ارتقای تصویر برند و تعامل بیشتر با مخاطبین هدف خود استفاده کنید، پلتفرم کارآمد و حرفه ای لایو استریمینگ مورد نیاز شما، در میزبان کلود مهیاست. به کمک سرویس پخش زنده ابری میزبان کلود می توانید با بالاترین سرعت و کیفیت از طریق پخش کننده های مختلف، رویداد خود را لایو در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهید.

علاوه بر این می توانید برنامه های پخش شده را آرشیو کرده و پس از اتمام رویداد آن را در اختیار علاقه مندان قرار دهید.

جمع بندی

در این دنیای دیجیتال و مدرن دیگر برای رقابت در هر صنعتی نمی توان از ویژگی های جدید تکنولوژی و رفتارهای مخاطبین در قبال ترندهای روز غافل ماند. یکی از این ترندهای جذاب، پخش زنده رویدادهاست که به مخاطبین این امکان را می دهد تا از هر نقطه ای از جهان بتوانند به رویداد مورد علاقه خود ملحق شده و آن را به صورت لحظه ای و بدون تأخیر در هر دستگاهی مشاهده کنند.

در این مطلب به دوازده ایده تأثیرگذار برای راه اندازی یک پخش زنده موفق اشاره شد؛ امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد. همچنین شما می توانید  برای دریافت اطلاعات سرویس ویدئوی ابری به سایت میزبان کلود مراجعه نمایید.

پیشنهاد ویژه

CDN ابری میزبان کلود

میزبان کلود

سرعت در بارگذاری و تحویل محتوای سایت

میزبان کلود

سرعت در بارگذاری و تحویل محتوای سایت

میزبان کلود

سرعت در بارگذاری و تحویل محتوای سایت

میزبان کلود

سرعت در بارگذاری و تحویل محتوای سایت

مشاهده پلانها
میزبان کلود میزبان کلود
میزبان کلود
برچسب‌ها :
میزبان کلود
نویسنده مطلب میزبان کلود

ارائه دهنده خدمات زیرساخت یکپارچه ابری

ایده جذاب برای تولید محتوای لایو استریم یا پخش زنده؛ همراه با مثال 0 دیدگاه