میزبان کلود
CDN ابری

9 مورد از بهترین افزونه های افزایش سرعت سایت وردپرسی

میزبان کلود میزبان کلود
823 بازدید 0 دیدگاه 13 اردیبهشت 1402 زمان مطالعه: 20 دقیقه
/storage/post-covers/1683106614_2023-05-03_13.png
9 مورد از بهترین افزونه های افزایش سرعت سایت وردپرسی

آیا به دنبال یک افزونه کشینگ یا فشرده ساز برای سایت وردپرسی تان هستید؟ یا در پی یافتن راهی برای افزایش سرعت لود صفحات وردپرس و ارتقای عملکردید؟ در این مطلب می خواهیم یک مرجع کامل در اختیار شما قرار دهیم که می توانید تنها به کمک آن تمام مشکلات سرعت سایت وردپرسی تان را برطرف کرده و به بالاترین سرعت ممکن دست یابید. به همین دلیل، علاوه بر معرفی پلاگین های وردپرسی برای افزایش سرعت لود صفحات، راهکارهایی را در اختیارتان قرار خواهیم داد که تا به حال در سایت دیگری مطالعه نکرده اید. پس تا زمانی که به کمک این پیشنهادات و راهکارها، سرعت لود صفحات تان را ارتقا نداده اید، ترجیحاً کاربران جدید به سمت سایت خود تزریق نکنید.

برای بسیاری از سایت های وردپرسی پیشنهاد من استفاده از ترکیب جذاب و کاربردی WP Rocket و Perfmatters است. wp-rocket به کش کردن مستمر سایت کمک کرده و دارای قابلیت های بهینه سازی سرعت نیز می باشد. در کنار این افزونه، perfmatters به بهینه سازی هایی می پردازد که کسی فکرش را هم نمی کند.

 

مثلاً perfmatters به شما کمک می کند تا اسکریپت های موجود در taxomony هایی را غیر فعال کنید که به آنها احتیاجی ندارید و یا گوگل آنالیتیکس را به صورت لوکال لود می کند که بسیار کاربردی است.

اگر به دنبال یک راهکار سریع و بهینه برای افزایش سرعت وردپرس تان هستید، می توانید از NitroPack نیز استفاده کنید که علاوه بر بهینه سازی کدها و تصاویر، دارای قابلیت های یک CDN نیز می باشد.

اما بهترین راهکار موجود:

در این مطلب به شما ویژگی های خاص سرویس CDN میزبان کلود را نیز معرفی خواهیم کرد که می توانید با مقایسه قابلیت های خاص آن با پلاگین های وردپرسی، متوجه تفاوت ها و البته توانایی های قدرتمند این سرویس شده و به بالاترین سطح عملکردی و سرعت لود صفحات دست یابید.

بهتر است قبل از شروع با کش و کشینگ بیشتر آشنا شوید، پس ابتدا این مفهوم را با هم بررسی خواهیم کرد...

کشینگ چیست؟

کشینگ فرآیند ذخیره کردن نسخه های کپی شده از فایل های سایت شما در محیط موقت storage است. این کار این اجازه را به صفحه می دهد تا سریعتر به دست بازدیدکننده و مرورگر برسد.

فرآیند به این صورت است که زمانی که کاربری صفحه ای از سایت شما را باز می کند، درخواستی از مرورگر آنها به سمت سرور میزبان سایت وردپرسی شما ارسال شده و مشاهده عناصر مختلف نظیر فایل های html,css و غیره را تقاضا می کند.

سپس سرور شما این منابع را بسته بندی کرده و به سمت مرورگر ارسال می کند، که در نهایت صفحه برای کاربر قابل رویت خواهد شد.

اگر سایت شما از کشینگ استفاده کند، برخی از اطلاعات موجود در صفحات شما در محیط لوکال دستگاه کاربر ذخیره می شوند. دفعه بعد که کاربر از سایت شما بازدید کند، برخی از این اطلاعات بجای فراخوانی از سرور، از storage دستگاه آنها دریافت می شود. همانطور که می توانید حدس بزنید، گرفتن داده ها از کش مسلماً سریعتر از دریافت آنها از سرور دور دست است.

بعلاوه با کش کردن سایت، سرور شما از منابع کمتری استفاده می کند، که در نهایت TTFB یا زمان اولین بایت از اطلاعات را کاهش می شود. این اقدامات بر عملکرد کلی وب سایت شما تأثیر چشم گیری خواهند گذاشت.

سرور ابری

چطور در وردپرس کشینگ را فعال کنیم؟

در حالی که بسیاری از سایت ها برای بهبود عملکرد خود از کشینگ بهره می برند، CMS محبوب وردپرس در هسته های اصلی خود از ویژگی کشینگ استفاده نمی کند.

البته ممکن است ارائه دهنده سرویس هاست شما قابلیت کش را برایتان فعال کرده باشد، که احتمالاً اجازه نصب افزونه های کشینگ را به شما ندهند؛ اما در غیر این صورت، باید خودتان با نصب افزونه، این قابلیت را برای طراحی سایت وردپرس مورد نظر خود فعال کنید.

هرچند که می توان کشینگ را به صورت دستی نیز تنظیم کرد، که برای اینکار به اضافه کردن کد در فایل cache.php یا ایجاد یک SQL query نیاز خواهید داشت، اما اگر دانش فنی کافی برای این کار را نداشته باشید، ممکن است با موفقیت نتوانید این ویژگی را پیکربندی کنید.

پس بهتر است از پلاگین ها یا افزونه های وردپرسی برای راه اندازی سیستم کش کمک بگیرید؛ که در ادامه به چند افزونه کاربردی اشاره خواهیم کرد...

  • پلاگین اول: WP Rocket

افزونه wp rocket به اندازه ای محبوب شده و البته رشد کرده که به افزونه ای تبدیل شده که برای تمام افزونه های عملکردی دیگر قانون تعیین می کند.

به کمک این افزونه تمام انتظارات شما از لحاظ کشینگ بر آورده شده و در کنار آن ویژگی هایی را دریافت خواهید کرد که شاید انتظارش را نداشتید.

تمام این ویژگی ها در یک رابط کاربری user-friendly جمع آوری شده و کار را برای شما بسیار راحت کرده است.

شاید برخی از افزونه های کش کننده ویژگی های بیشتری را ارائه دهند، اما برای استفاده از بیشتر آنها باید تقریباً دوره آموزشی بگذرانید 😊.

خوشبختانه افزونه wp rocket دارای ویژگی هایی است که در حالت عادی برای هر کدام از آنها نیاز به نصب افزونه های دیگری دارید؛ مثلاً می توانید lazy loading  تصاویر، بهینه سازی دیتابیس و حتی توانایی میزبانی از کدهای گوگل آنالیتیکس را در سایت خودتان دریافت کنید.

 

ویژگی جالب دیگر این افزونه این است که به شما این امکان را می دهد تا اجرای جاوا اسکریپت را به تاخیر بیاندازید که این کار می تواند بر زمان لود صفحات شما و بخش core web vitals بسیار موثر باشد.

بد نیست به برخی از ویژگی های این افزونه اشاره کنیم:

  1. رابط کاربری User-friendly
  2. کمترین میزان تغییر برای بهبود سرعت
  3. Minify CSS, HTML and Javascript
  4. Page caching
  5. Cache pre-load
  6. lazy loading تصاویر
  7. قوانین پیشرفته کش
  8. بهینه سازی دیتابیس
  9. یکپارچگی با CDN
  10. یکپارچگی با کلودفلر
  11. یکپارچگی با گوگل آنالیتیکس برای لود کردن کد از سرور
  12. import و export تنظیمات
  13. Version rollback
  14. Delay Javascript execution time
  • پلاگین دوم: Perfmatters

این افزونه اقداماتی را برای بهینه سازی سرعت سایت انجام می دهد که بیشتر افزونه های دیگر از آنها غافلند.

در حالت پیش فرض، وردپرس دارای گزینه هایی است که فعال بودن آنها برای بیشتر سایت ها لازم و ضروری نیست و بر عملکرد کلی سایت تأثیر منفی دارد. Perfmatters به شما کمک می کند تا این گزینه ها را تنها با چند کلیک غیر فعال کنید.

اما، بزرگ ترین چیزی که باعث کند شدن عملیات رندر کردن صفحات شما می شود، درخواست های HTTP مشخصی است که اصلاً کاربردی ندارند.

این افزونه به شما کمک می کند تا این گونه اسکریپت ها را نیز برای هر صفحه غیر فعال کنید؛ به این ترتیب دیگر به افزونه ها اجازه لود کردن کدهایی که نیاز نیستند را نخواهید داد.

علاوه بر این می توانید از ویژگی های بهبود عملکردی مثل DNS prefetch، preconnect، میزبانی لوکال از اسکریپت گوگل آنالیتیکس و غیره نیز بهره مند شوید.

یک نمونه جالب: در یک تست به کمک Perfmatters و wp rocket توانستیم یکی از سایت های وردپرسی تحت کنترل را از نمره سرعت 59 به 95 برسانیم.

ویژگی های این افزونه:

  • با افزونه کشینگ فعلی شما به خوبی هم خوانی دارد.
  • گزینه های اضافی وردپرس که سرعت سایت شما را کند می کند، غیر فعال می کند.
  • اسکریپت های غیر ضروری را برای هر صفحه غیرفعال می کند.
  • دارای ویژگی های پیشرفته بهبود عملکرد نظیر dns prefetch و preconnect است.
  • کنترل REST API دارد.
  • کنترل Heartbeat دارد.
  • پلاگین سبکی است.

 

راهکار میزبان کلود

سرویس CDN میزبان کلود دارای بخشی تحت عنوان بهینه سازی و بهبود عملکرد سایت است که حرفه ای ترین و مدرن ترین تکنیک های افزایش سرعت سایت را تنها با فعال کردن یک دکمه در اختیار شما می گذارد.

در صورتی که دامنه سایت خود را به CDN میزبان کلود متصل کرده باشید، می توانید به سادگی از طریق داشبورد مدیریتی خود در میزبان کلود، به بخش شتابدهی وب رفته و تنها با یک کلیک ویژگی هایی نظیر فشرده سازی تصاویر، GZIP و غیره را فعال کنید.

خرید cdn

  • پلاگین سوم: NitrpPack

nitropack چیزی فراتر از یک افزونه عملکردی وردپرس است، در واقع بیشتر یک پلتفرم بهینه سازی سرعت کامل است.

ایده اصلی پشت این پلتفرم ساده سازی فرآیندهای بهینه سازی سرعت سایت است. بجای نصب چندین پلاگین و اعمال تغییرات دستی در کدها، می توانید همه چیز را با nitropack بهینه کنید.

برای استفاده از این سرویس، باید سایت خود را به پلتفرم اضافه کرده (با پرداخت دلاری) و سپس پلاگین متصل کننده را نیز نصب کنید. سپس می توانید شدت بهینه سازی را در این پلنفرم تنظیم کنید.

این ابزار به طور خودکار کار بهینه سازی سایت شما را شروع خواهد کرد. این ابزار یک CDN برای شما پیاده کرده، انواع کش را راه اندازی و امور مربوط به بهینه سازی تصاویر، فشرده سازی، تغییر فرمت تصاویر، DNS prefetch و غیره را انجام می دهد.

تمام این اقدامات بر روی سرورهای آنها انجام خواهد شد، پس استفاده از ظرفیت سرور شما را نیز کاهش می دهد.

نکته: برای استفاده از این ابزار، یک پلن رایگان تعریف شده که در فوتر شما یک برچسب "powered by" اضافه خواهد کرد. برای سایت های کوچک و اهداف آزمایشی گزینه ی خوبی است اما برای استفاده از قابلیت های پیشرفته مسلماً باید هزینه دلاری بالاتری پرداخت کنید.

 

ویژگی های این ابزار:

  • بهینه سازی خودکار سایت
  • پشتیبانی از وردپرس و سایر سیستم های مدیریت محتوا
  • پیکربندی خودکار CDN
  • انواع مختلف کشینگ (Page, browser و غیره)
  • بهینه سازی خودکار تصاویر
  • تبدیل تصاویر به فرمت های next gen
  • Defer JS loading
  • HTML, JS and CSS minification
  • HTML, CSS and JS compression

 

راهکار میزبان کلود

همانطور که در بالا اشاره شد، سرویس CDN ابری میزبان کلود دارای ویژگی های افزایش سرعت سایت و بهینه سازی عملکرد است که به شما این امکان را می دهد تا تنها با یک کلیک، هر کدام از ویژگی های موثر و کارآمد مورد نظر را فعال یا غیر فعال کنید.

برای مثال می توانید برخی از ویژگی های سرویس شتابدهی وب میزبان کلود را در لیست زیر مشاهده کنید:

  1. استفاده از اسمارت کش
  2. فعال سازی پروتکل  HTTP2
  3. صرفه جویی چشم گیر در پهنای باند
  4. تغییر سایز تصاویر سایت و سرعت بخشی به بارگذاری محتوا
  5. افزایش سرعت توزیع محتوا با پروتکل رمزنگاری محتوای وب
  6. کش شدن محتوا از سمت سرور و کلاینت و بهبود سرعت سایت
  7. امکان حذف کش یک یا کل صفحات سایت به انتخاب کاربر
  8. فشرده سازی و کاهش حجم فایل های تصویری
  9. فعالسازی Lazy loading
  10. راه اندازی GZIP
  11. امکان Minify کردن یا فشرده سازی کدهای  Html, CSS, JS

 

  • پلاگین چهارم: WP Fastest Cache

این افزونه یک افزونه عملکردی است که بیشتر بر کشینگ متمرکز است. البته ویژگی های کاربردی دیگر هم دارد.

برخی از افزونه ها بسیار ساده و برخی دیگر بسیار پیچیده هستند. توسعه دهنده این افزونه تقریباً وسط این سطوح را برای پلاگین خود انتخاب کرده است.

تنها کاری که باید انجام دهید، نصب، فعالسازی و اجرا از طریق تنظیمات پلاگین های وردپرس است. بقیه کارها توسط خود ابزار انجام می شود.

از لحاظ اعمال تنظیمات پیشرفته تر، کار با این افزونه بسیار راحت است، برای مثال می توان برای استرینگ های URL های خاص یک زمان انقضای کش تعریف کرد.

این افزونه بیش از 1 میلیون نصب داشته و در سایت وردپرس نیز review های خوبی دریافت کرده است.

ویژگی های این افزونه نیز عبارتند از:

  1. نصب آسان
  2. یک کلیک تا پاکسازی کش و minify کردن CSS
  3. فشرده سازی CSS و HTML
  4. خارج کردن برخی از صفحات نظیر محیط ادمین از لیست پیش فرض
  5. تنظیم زمان انقضا برای تمام پست ها یا صفحات یا URL string های مشخص
  6. یکپارچگی با CDN
  7. ویژگی های بیشتر در نسخه های پولی

 

  • پلاگین پنجم: Cache Enabler

Cache enabler یک افزونه خوب از تیم keyCDN است که علی رقم سبک بودن می توانید به کمک آن در چند دقیقه تنظیمات کش آن را برای سایت خود اعمال کنید.

این افزونه دارای گزینه های تنظیم زمان انقضای کش، تنظیمات فشرده سازی، و گزینه های مشابه دیگر است.

برخی از ویژگی های این افزونه عبارتند از:

  • نصب ساده
  • پاکسازی کش تنها با یک کلیک
  • تنظیم رفتار کش (برای مثال پاکسازی پس از انتشار یک پست جدید)
  • ویژگی های فشرده سازی و Minification
  • تنظیم ID برای پست ها جهت فیلتر کردن آنها از فرآیند کش
  • تنظیم زمان انقضا

 

  • پلاگین ششم:WP Super Minify

ایده minify کردن به معنی ترکیب فایل های JS, CSS و HTML برای فشرده سازی آنها و در نهایت نمایش به کاربر با کاهش زمان لود است.

دقت داشته باشید که در زمان تنظیم این پلاگین ها مراقب باشید، چراکه برخی از تنظیمات می توانند با سایر پلاگین ها و قالب شما تداخل ایجاد کرده و مشکلاتی را ایجاد کنند.

WP super minify به شما این گزینه را می دهد تا فشرده سازی Java script و CSS را در صورت بروز تعارض با سایر افزونه ها و قالب ، غیر فعال کنید (در اصل پس بگیرید و به حالت اول بازگردانید).

  • پلاگین هفتم: LazyLoad by WP Rocket

معمولاً زمانی که بازدید کننده ای وارد سایت شما می شود و می خواهد صفحه برایش لود شود، کل صفحه برای او به یک باره لود خواهد شد.

اگر این صفحه صفحه ای طولانی با تصاویر متعدد باشد، ممکن است بازدیدکننده بیش از 15 ثانیه منتظر مانده که در نهایت قبل از اتمام لود صفحه را ترک خواهد کرد.

در واقع نیازی نیست که برای لود شدن تمام صفحه کاربر را منتظر نگه دارید؛ بخصوص تصاویر که لود شدن شان زمان بیشتری لازم دارد.

ایده آل ترین راهکار last loading است که باعث می شود تا عناصر صفحه تنها در زمانی که نیاز است لود شوند. این دقیقاً همان کاری است که افزونه LazyLoad by WP Rocket برای شما انجام خواهد داد.

 

یکی از کاربردهای جالب این افزونه این است که می توانید به کمک آن iframe های یوتیوب یا آپارات را با تصاویر بند انگشتی پیش نمایش جایگزین کنید.

ویژگی های مهم این افزونه عبارتند از:

  • تعویض تصاویر و thumbnail های پست ها و غیره...
  • عدم استفاده از JQuery یا javascript و سبک بودن افزونه
  • جایگزینی تصاویر بند انگشتی با iframe های ویدیویی

 

  • پلاگین هشتم: Comet Cache

Comet cache یک افزونه ساده برای کش کردن پست ها، صفحات، برچسب ها، دسته بندی ها، آرشیوها، خوراک های RSS و سایت مپ های XML است. صفحه تنظیمات این افزونه برای هر کدام از ویژگی ها توضیحات کاملی را ارئه داده که این افزونه را به یک ابزار مناسب برای کاربرانی که با کش آشنا نیستند تبدیل کرده است.

برای استفاده از برخی از ویژگی های خاص تر این افزونه باید نسخه Comet Cache Pro را خریداری کنید تا بتوانید از قابلیت هایی نظیر فشرده سازی HTML و کش کردن کاربران Log in شده، استفاده کنید.

  • پلاگین نهم: Borlabs cache

Borlabs cache یک افزونه کش پریمیوم با نمره رضایت مندی بالاست که بلافاصله پس از فعالسازی در وردپرس، بهینه سازی سایت شما را شروع می کند.

بعلاوه ی ویژگی های استانداردی که سایر پلاگین های کش نیز ارائه می دهند، مثل فشرده سازی و ترکیب فایل های CSS و جاوا اسکریپت یا Lazy loading ، Borlabs ویژگی های خاص پیشرفته و منحصر به فردی را در اختیار شما می گذارد.

برای مثال ویژگی کشینگ fragmented شما را قادر می سازد تا در فایل های استاتیک خود از تعدادی محتوای داینامیک نیز برای استفاده از تبلیغات در نسخه های کش شده ی سایت خود استفاده کنید.

این افزونه دارای ویژگی cache presets است که باعث می شود بتوانید برای هر سایت در موارد وردپرس های multisite تنظیمات کش جداگانه تعریف کنید. بسیاری از افزونه هایی که از شبکه های چند سایته پشتیبانی می کنند، تنها به شما اجازه پیکربندی تنظیمات کش استاندارد جهانی را می دهند.

یکی از نکات مهم در مدیریت سایت های وردپرسی این است که به هیچ عنوان سایت خود را با پلاگین های مختلف اشباع نکنید. نصب کردن و فعال سازی و غیرفعال سازی مجدد افزونه ها یکی از اصلی ترین دلایل رایج وقوع مشکلات در سایت های وردپرسی است.

 

پس شخصاً پیشنهاد می کنم تا حد امکان مسائل و نیازهای خود را با راه حل های دیگر، حتی سرچ و یادگیری نحوه قرار دادن یک کد در فایل های اصلی سایت حل کنید، و برای هر موضوعی از پلاگین ها استفاده نکنید.

بهترین راهکار

ساده ترین، بهینه ترین، و کم هزینه ترین راهکار برای کسب نتیجه ایده آل و دست یابی به بالاترین سرعت سایت، استفاده از سرویس CDN ابری میزبان کلود است که می تواند در کنار یکپارچگی آن با DNS ابری و سایر سیستم های شتاب دهی، تنها با چند کلیک یک وب سایت وردپرسی حرفه ای را مدیریت کنید.

برای کسب اطلاعات کامل در خصوص نحوه عملکرد سرویس های CDN و DNS ابری پیشنهاد می کنیم مطالب مرتبط با این حوزه را در بلاگ میزبان کلود مطالعه کرده و یا به صفحات این محصولات در وب سایت میزبان کلود مراجعه کنید.

به طور خلاصه خرید CDN ابری میزبان کلود به شما کمک می کند تا محتوای وب سایت خود را با بهره گیری از تکنولوژی Anycast از نزدیک ترین نقطه به بازدیدکنندگان سایت خود تحویل دهید.

عملکرد این سرویس به این صورت است که نسخه های کپی از محتوای استاتیک سایت شما نظیر فایل های html,css و تصاویر و متون را در سرورهای لبه (edge) که در موقعیت های مختلف و استراتژیک ایران و جهان واقع شده اند، ذخیره و کش کرده و پس از دریافت درخواست های کاربران جهت مشاهده صفحات سایت شما، آنها را بر اساس یک سری الگوریتم پیشرفته با سرعت بسیار بالا، در اختیار مرورگر بازدید کننده قرار می دهد.

جمع بندی

داشتن یک افزونه کش برای بهبود عملکرد هر سایت وردپرسی یک ضرورت است! اگر درگیر مسائل و مشکلات لود صفحات و سرعت سایت تان هستید، هر کدام از افزونه های معرفی شده در این مطلب می توانند بهبودهای چشم گیری را در زمان لود ایجاد کنند.

نکته قابل توجه این است که نباید تمام این پلاگین ها را یکجا نصب کنید. فقط آن افزونه ای را فعال کنید که با نیازهای سایت شما تطابق بیشتری داشته و بتواند به بهترین شکل مشکلات را برطرف کند.

بهترین راهکار برای افزایش سرعت سایت، حتی سایت های وردپرسی، استفاده از سرویس CDN میزبان کلود است که علاوه بر اعمال ویژگی های بی نظیر یک شبکه توزیع محتوا، قابلیت های بهینه سازی سرعت سایت را نیز شامل می شود. بعلاوه در صورت استفاده از CDN میزبان کلود دیگر نیازی به نصب این گونه افزونه های کش نخواهید داشت. در این مطلب 9 پلاگین وردپرس برای بهبود و افزایش سرعت سایت معرفی شده و در نهایت راهکار ایده آل نیز ارائه شد؛ امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

پیشنهاد ویژه

CDN ابری میزبان کلود

میزبان کلود

سرعت در بارگذاری و تحویل محتوای سایت

میزبان کلود

سرعت در بارگذاری و تحویل محتوای سایت

میزبان کلود

سرعت در بارگذاری و تحویل محتوای سایت

میزبان کلود

سرعت در بارگذاری و تحویل محتوای سایت

مشاهده پلانها
میزبان کلود میزبان کلود
میزبان کلود
برچسب‌ها :
میزبان کلود
نویسنده مطلب میزبان کلود

ارائه دهنده خدمات زیرساخت یکپارچه ابری

9 مورد از بهترین افزونه های افزایش سرعت سایت وردپرسی 0 دیدگاه